Een serieuze nagellakactie

‘Longontsteking’, daar vragen de 3FM-DJ’s dit jaar aandacht voor door een paar dagen in het Glazen Huis te verblijven, dit jaar in Breda, om zo geld in te zamelen. Onder het motto ‘Laat ze niet stikken’ wordt stilgestaan bij de grootste doodsoorzaak onder kinderen onder de 5 jaar. Ieder jaar sterven er naar schatting wereldwijd 900.000 kinderen aan deze infectieziekte, terwijl deze kinderen met de juiste medicatie goed te helpen zijn.

wp_005357Dat de Serious Request actie inmiddels een succes is mag genoegzaam bekend zijn. Sinds 2004 is door de radio Dj’s, die een aantal dagen zonder vast voedsel te nuttigen worden opgesloten in een glazen huis, al miljoenen euro’s opgehaald voor diverse goede doelen. Ieder jaar wordt aandacht gevraagd voor een wisselend onderwerp.

Afgelopen donderdag kwam mijn zoon thuis met roze nagellak! Vaag had ik iets opgevangen over de nagellak-actie. De ongeneeslijk zieke jongen Tijn startte de actie ‘Lak aan’. Voor een donatie lakt hij je nagels. Inmiddels heeft zijn actie al een paar miljoen euro opgeleverd. Zijn actie kreeg navolging door het hele land. Zo ook op de school van mijn zoon.

“Mam heb jij ook van dat spul waar je nagellak mee afhaalt” vroeg hij vandaag. Omdat ik het jammer vind als hij zich nu al gewonnen geeft antwoordde ik: “Nee hoor dat heb ik niet. Heb jij mij ooit met nagellak gezien?” “Nee, niet echt” beaamde hij. Natuurlijk heb ik wel nagellakremover en ook wel nagellak waar ik vooral zomers mijn teennagels mee lak, maar dat ga ik hem nog niet aan zijn neus hangen. Een leugentje om bestwil, zullen we maar zeggen. Laat hij eerst maar alle kerstvisite meedelen waarom hij nagellak op heeft. Ondertussen ben ik heel trots op hem dat hij aan deze actie heeft meegedaan!

Geef een reactie

