Zelfs in de tuin een dame

Het opruimvirus heeft mij flink te pakken dus moest ik vandaag toch even langs bij de plaatselijke kringloopwinkel om mijn overtollige spullen van een tweede leven te verzekeren. Ik kon het niet laten om zelf nog even in de winkel te snuffelen of er wat van mijn gading bij was. Ik hoef daarvoor maar bij één afdeling langs: de boeken en de tijdschriften. Vooral de tuinbladen zijn zeer gewenst.

WP_002291Sinds ik de kringloopwinkel heb ontdekt groeit mijn voorraad literatuur weer nadat mijn favoriete winkel De Slegte door faillissement van de markt verdween waardoor de aanwas in mijn boekenkast stabiliseerde. Mijn man wordt er wel eens moedeloos van en was zonder dat hij dat uitsprak blij dat De Slegte niet meer bestond. Naast het tuinieren zijn boeken en daarmee honger naar kennis mijn ultieme hobby.

Afijn ik vond weer een paar gezellige tuinbladen. Maar helaas niet van het kaliber dat ik zoek en die het leven op het platteland beschrijven. Nee deze keer geen robuuste laarzen, stevig jassen, degelijke hekwerken en tractoren maar roze bloemetjeslaarzen, duwgrasmaaiers – die als wij daarmee aan de slag gaan de hele week vol continu kunnen grasmaaien – en als klap op de vuurpijl roze handschoenen met een kantje eraan!! Nou wat wil je nog meer. Aan de high tea een dame als ook in de tuin.

Oogsten in een witte broek

Oogsten in een witte broek

Nu moet ik bekennen dat ik ook een tijdje roze bloemetjeslaarzen heb gehad. Maar dat was louter en alleen omdat mijn jongens er voortdurend met mijn laarzen vandoor gingen. Die roze lieten ze wijselijk staan, daar wilden ze niet mee gezien worden. Nu is het geen probleem meer, want inmiddels hebben ze zulke grote voeten dat mijn gewone laarzen wel blijven staan.

Natuurlijk weet ik dat het merendeel van de tuinders bij onze tuin vergeleken maar een postzegel hebben te onderhouden en dat je midden in de zomer met droog weer ook geen vieze kleren krijgt, maar toch. Handschoenen met een kantje zijn aan mij niet besteed. Deze gezellige bladen gaan de volgende keer gewoon weer terug naar de kringloopwinkel.

Geef een reactie

