De honden van de buren – Dag 354

Vanmorgen nadat de jongens naar school waren en manlief naar zijn werk, liep ik als zo vaak even door de moestuin. Al wekenlang heeft het veel geregend en vooral gestormd en werden de haren van je hoofd geblazen als je het aandurfde om je naar buiten te begeven. Maar nu is het windstil en op een enkele vogel na ook opvallend stil. Gisteren nog was het grijs en mistig, een echte Blue Monday, maar vandaag hebben we gelukkig wat meer zicht. Even lekker alleen genieten van de stilte van de natuur.

WaakhondDe serene rust wordt al gauw wreed verstoord door de honden van de buren. De ene hond een rauwe hese blaf en de ander een hoog blaffertje. Zodra ik mij in de moestuin begeef, hoe stil ik ook ben, slaan ze aan en houden niet meer op tot ik weer binnen ben. Zo ontzettend jammer, maar helaas niets aan te doen. Natuurlijk hebben we dat wel eens besproken met de buren. Maar de buurman zei: “Dan doen ze goed werk, ze moeten de boel bewaken, daar hebben we ze voor!” Tja dan ben je uitgepraat. Zo gaat het dag in dag uit en als het even tegenzit ’s nachts ook, al jarenlang.

Dat we geen relatie hebben met onze naaste buren heb ik verder geen last van, maar dat de honden de rust iedere keer zo verstoren is hinderlijk. Zelfs als je op het platteland woont kan je elkaar nog flink in de weg zitten en dat vind ik eigenlijk wel heel erg jammer. Een beetje meer begrip en dialoog juich ik toe.

2 thoughts on “De honden van de buren – Dag 354

  1. In veel A.P.V.’s Is wel een bepaling opgenomen dat (huis)dieren geen overlast mogen veroorzaken.
    Waarschijnlijk zal die weg via een rechter bewandeld moeten worden, en de relatie met de buren definitief verstoren, maar het is een optie

Geef een reactie

