Het einde van het jaar is in zicht – Dag 332

De motivatie om een blogje te schrijven is niet groot. Hoewel het een gewone maandag is voelt het niet zo. Rare dagen zijn het aan het eind van het jaar. Mijn man zei zojuist: “Zullen we straks naar het jaaroverzicht kijken?” Maar daar heb ik al helemaal geen zin in. Dat is terugkijken op zaken die weer heel wat leed oproepen, daar heb ik helemaal geen zin in. Ik leef meer bij vandaag en kijk liever naar wat morgen brengt.

beusichem 059

Ochtendzon in december

Nog een maand te gaan dan heb ik een jaar bloggen erop zitten. Dat is wel een aardig moment om terug te kijken op weer een jaar tuinieren, dus dat zal ik zeker doen, maar nu nog even niet. Als kerstcadeau heb ik een hele handige en compacte filmcamera gekregen. Onze oude stamt nog uit het ‘stenen tijdperk’ dus was aan vervanging toe. Ik ben van plan om het nieuwe moestuinseizoen wat vlogjes te maken. “Wat is dat nu weer?” zul je zeggen. Een vlogje is een gefilmd blogje. Ik ga de ontwikkeling van ons landschap ook in beeld vastleggen zodat het nog meer gaat spreken.

Momenteel valt er nog niet echt veel te filmen. Alle groen ligt verborgen onder een witte laag. Schitterend om te zien (en te fotograferen), maar ook een teken om de natuur even met rust te laten en vooral mijzelf even de rust te geven. Tijd voor een stukje reflectie maar vooral vooruit kijken naar wat er het komende jaar allemaal te doen staat. In 2015 gaan we echt aan de slag met ons landschap en daar is nog heel wat regelwerk voor nodig. Dat vergt vooral mentale voorbereiding. Een mooi moment om dat deze week te doen.

 

Geef een reactie

