Veel hout en een kerstboom – Dag 317

Omdat ik gisteren voor de eerste keer vergeten was een blogje te schrijven moesten er vandaag twee uit. Natuurlijk had ik een dagje kunnen overslaan maar ik heb genoeg te melden voor twee blogjes. In de drukt van de afgelopen dagen meldde mijn zwager net voor het weekend ook nog dat er twee bomen bij hem omgehakt waren en dat er dus hout beschikbaar was, of wij dat even wilde komen ophalen. Daar moesten wij dus vandaag dus nog mee aan de slag.

Onze kerstboom anno 2014

Onze kerstboom anno 2014

Onze houtvoorraad is hierdoor weer mooi aangevuld met kwalitatief mooi hout. Nu moet het minstens een jaar drogen, maar liefst nog twee jaar, voordat we het kunnen gebruiken. Het wordt hoog tijd voor een nieuwe opslagplaats voor al het hout. Dus is een actie op de lijst voor deze winter.

We hadden ons voorgenomen om dit jaar naar de kerstfair te gaan op landgoed Mariënwaerdt, hier niet ver vandaan. Eens in de paar jaar gaan we daar naar toe. Gezellig lekker snuffelen op alle marktkraampjes, wandelen over het landgoed en genieten van warme chocomelk en glühwein bij een houtvuur. Maar toch kwam het er dit jaar niet van door allerlei beslommeringen. Soms lijkt het erop of de maand december steeds drukker wordt.

De kerstboom die we vorige week al gekocht hadden moest dit weekend ook nog worden opgezet, want volgende week is ons weekend ook al helemaal gevuld met allerlei activiteiten. En ik vind het toch wel erg gezellig om met de donkere dagen voor kerst een beetje extra licht en sfeer in huis te hebben. Zo de kerstboom staat! Tussen de bedrijven door kan ik de komende dagen nog wat kleine versierselen aanbrengen zodat we vanaf volgend weekend klaar zijn voor de kerstdagen. En ik ga beslist wat ruimte inplannen voor de kerstfair van volgend jaar op landgoed Mariënwaerdt.

 

 

Geef een reactie

