Gesmolten chocoladetaart – Dag 316

Oeps helemaal vergeten. Vanmorgen realiseerde ik mij dat ik gisteren helemaal geen blogje heb geschreven. Dit is de eerste keer in de 10 maanden dat ik nu blog dat het er niet van gekomen is. Het was nogal druk de afgelopen dagen. Donderdagavond gaf ik een lezing over het verschil tussen werk en arbeid en de trends op de arbeidsmarkt en vrijdag gaf ik een lezing over duurzaamheid. Daarom had ik voor die twee dagen twee blogjes klaargezet. Maar niets wees erop dat de zaterdag nogal hectisch zou zijn.

ChocoladetaartIk stond zaterdag voor de laatste keer met de pompoenen op de markt. De pompoenoogst zit er weer op en ik ben nagenoeg uitverkocht. Voor een mooi compleet aanbod heb ik niet echt meer genoeg. En als het gaat vriezen is het niet goed om met de pompoenen buiten te staan. Ik probeerde een beetje de kerstsfeer erin te krijgen met een vuurkorf. Leuk hoor, maar het nam nogal wat tijd in beslag om de zaak weer af te voeren. Dat kon niet eerder dan dat het vuur volledig gedoofd was.

Toen ik eindelijk thuis was wilde mijn man toch nog op pad voor een nieuwe koelkast. Vorige week tijdens mijn verjaardag had ik een klein chocoladetaartje gekocht, waar ik zo gek op ben. Maar toen ik hem uit de koelkast haalde en wilde aansnijden was hij voor een deel gesmolten. Wat bleek: de koelkast had het begeven, de achterwand was zo warm geworden dat de taart er van gesmolten was. Maar goed hij smaakte wel.

Omdat het toch koud weer is zag ik de urgentie van een nieuwe koelkast er niet zo van in, maar mijn man stond erop. Als het goed is komt deze week de nieuwe koelkast en wordt de oude na meer dan 20 jaar trouwe dienst afgevoerd. We hadden hem al veel eerder willen vervangen vanwege het stroomverbruik, maar het was er nog steeds niet van gekomen.

Met een paar uurtjes extra shoppen had ik niet ingecalculeerd en gisteravond waren wij uitgenodigd voor een 50-jarige bruiloft die tot na middernacht duurde. Totaal niet meer aan de blog gedacht. Vandaar nu een inhaalslag een dag later.

 

 

Geef een reactie

