De donkere dagen voor kerst – Dag 299

De tijd vliegt, december staat voor de deur, dat merk je vooral als je je neus buiten de deur steekt want vandaag is het voor het eerst weer eens echt fris. Realiseren we ons wel dat het over een maand al kerst is? December is altijd een gezellige maar drukke maand. Het begint met mijn verjaardag. Nu de jongens naar de middelbare school zijn hebben we Sinterklaas afgeschaft, dan kan ik gewoon weer bepalen wanneer ik mijn verjaardag vier. Dat is zonder protest gegaan omdat de jongens weten dat als alternatief de Kerstman langs komt.

Foto Pinterest

Foto Pinterest

Wat ook zo bij de decembermaand is gaan horen is de Top 2000 op Radio2. Vanaf de allereerste keer in 1999 zijn we al fan. Deze week kan er weer gestemd worden voor de Top 2000 op Radio2. Dat doen wij natuurlijk ook weer. Toen mijn zoon hoorde dat het weer zover is was hij euforisch en begon gelijk op te noemen wat zo fijn is aan de maand december. Hij associeert de Top 2000 met de laatste week van het jaar met als hoogtepunt de Oudejaarsavond. Nog niet eens alleen vanwege de muziek maar ook omdat er dan vuurwerk afgestoken kan worden. Daar zijn wij dan weer minder blij mee.

Gelukkig nemen de werkzaamheden in de tuin af zodat de aandacht in de maand december geheel in huis kan komen te liggen. Ik maak er altijd wat van. Zodra Sinterklaas het land uit is zetten we de kerstboom in huis en versieren we de benedenverdieping. Als we de dozen met kerstversiering van zolder halen denk ik ieder jaar steevast weer: “Jee, wat is het jaar omgevlogen!” De komende weken komen de vragen voorbij over het kerstdiner. Wie eet wanneer bij wie en waar?

Ieder jaar neem ik mij voor om het diner dit jaar wat minder uitgebreid te houden, maar helaas lukt dat nooit. Het is altijd weer een mooie excuus om het complete serviesgoed uit de kast te halen, wat na afloop met de hand moet worden afgewassen. Ieder jaar zie ik op tegen de kerst en heb ik het gevoel er alleen voor te staan – dat heb je met een mannenhuishouden – maar heimelijk vind ik het toch wel leuk. Het saamhorigheidsgevoel en de liefde voor de familie komt een keer per jaar tot uitdrukking, de rest van het jaar is het een vanzelfsprekendheid waar je geen aandacht aan hoeft te geven.

PS. Stemmen voor de Top 2000 kan nog tot vrijdag 28 november 2014 via deze link.

 

One thought on “De donkere dagen voor kerst – Dag 299

  1. op een blog vertelde je over Griekenland

    ergo de mensen lossen in micro hun problemen op

    ergo er zijn er die t volk heeft aangesteld ‘jou’ problemen 5e bezorgen .. en dat vereist een zekere mentaliteit waar men los van dient te komen

    “niet rouwwlijks zijn”
    is een fantastisch aanbod van type rechter .

    hoe t programma zich vertaalt kan een overheid niet weten en het volk ondervinden ..

    lees
    http://www.stankovuniversallaw.com/2014/11/programmed-sudden-death-of-the-orion-monetary-system/

Geef een reactie

