Een gewone najaarsdag – Dag 294

Vanmorgen lag de rijp over de velden. Het weerbericht klopte feilloos dus zijn de pompoenen mooi op tijd geoogst. Deze week was het al een stuk kouder aan het worden, dat is toch weer even omschakelen en wennen. In de VS en Canada liggen op sommige plaatsen al dikke pakken sneeuw en de geruchten gaan dat het deze kant op komt. Hopelijk krijgen we een strenge winter waardoor de natuur haar oude ritme weer op kan pakken. En een rondje schaatsen ben ik ook altijd wel voor in.

Pompoenen1Dat het vanmorgen al flink kouder was merkte ik bij het opstaan. Ik had mij graag nog even onder het dekbed omgedraaid. Maar ja, lastig met schoolgaande kinderen. De weersomslag eist zijn tol. Met een vol hoofd en een flinke verkoudheid ben ik er toch maar uitgegaan. Maar echt goed op gang komen ging niet vanzelf. Onze poes Bella die afgelopen dinsdag gesteriliseerd is schikte zich ook in haar lot en ligt al een aantal dagen braaf in haar mandje.

Maar er stonden weer genoeg activiteiten op de planning vandaag dus toegeven aan een griepje was er niet echt bij. Bij de natuurwinkel kwam ik tot de ontdekking dat de prijs voor quinoa weer wat aan het zakken is en de krant van gisteren bevestigt dat. De productie in Bolivia en Peru is flink toegenomen en de verkoop in Nederland loopt af. De hype lijkt weer voorbij. Ook ‘superfoods’ hebben hun prijs, dat blijkt maar weer. Nu kunnen de echte vegetariërs straks weer gewoon hun vertrouwde voedingspatroon oppakken voor een normale prijs.

 

Geef een reactie

