Een schitterende zaterdag – Dag 274

De dag is al weer omgevlogen! Het was echt geweldig weer vandaag en dat voor 1 november. Er zijn jaren voorbij gegaan waarop het voor het eerst vroor op deze dag in het jaar, in plaats van dat het zoals vandaag 20°C was. We zijn de hele dag buiten geweest, heerlijk genietend van de najaarszon. Ondertussen de gedachte aan klimaatverandering verdringend. Op de markt was het goed toeven, hoewel er weinig mensen waren.

Deze week zijn op een enkeling na alle Halloweenpompoenen verkocht, het was een waar succes. Gisteren aan het eind van de dag belde er nog iemand van de scouting of we nog 15 pompoenen hadden. Ik moest ‘nee’ verkopen. Volgend jaar kweek ik er meer. Vandaag op de markt had ik er nog een bij mij meer ter decoratie van mijn aanbod en was eigenlijk niet van plan hem te verkopen. Maar er kwam een vader met een dochtertje en die wilde zo graag een pompoen met een gezichtje. Dus heb ik hem toch maar verkocht. Zal de vader hem al uitgesneden hebben?

Na de markt snel een boterhammetje naar binnen gewerkt want mijn man ging eindelijk de schoorstenen vegen. En een beetje assistentie is wel handig. Ook maak ik altijd een foto, als bewijs dat het gedaan is. Voor de verzekering is dat belangrijk, mocht er een keer iets mis gaan. Eigenlijk telt alleen het bewijs van de erkende schoorsteenveger. Maar mijn man doet het al heel lang. Het schoorsteenvegen heeft hij geleerd van zijn vader die bij de vrijwillige brandweer was.

Na het schoorsteenvegen snel op de fiets naar de voetbalclub waar onze oudste een thuiswedstrijd had. Zijn team heeft met glans gewonnen en staan terecht bovenaan in de poel. Onze jongste zoon is dit jaar wat minder fortuinlijk en staat ergens onderaan in zijn poel. Ook langs de lijn was het goed toeven en het biertje na afloop smaakte prima. Daarna nog even snel bij iemand langs geweest om wat stenen op te halen. In ons project kunnen wij van alles gebruiken. Als je dat soort materialen wilt afvoeren naar de AVRI (de lokale afvalverwerking) dan moet je betalen. Een win-winsituatie dus.

Tijdens het eten bedacht ik mij met een schrik dat ik nog een blogje moest schrijven. Dat heb ik mijzelf nu eenmaal opgelegd om dat een jaar lang te doen, vandaar dat ‘moeten’. Gelukkig was het een drukke dag met van alles wat dus stof genoeg om iets op papier te krijgen. Maak er een mooi weekend van!

 

Geef een reactie

