Een tapijt van appelen – Dag 256

Deze week wordt op Radio 2 aandacht besteed aan de voedselverspilling. Ik moest gelijk denken aan de boomgaard bij mij aan de overkant waar de appels ongeplukt aan de bomen hangen tot ze vanzelf afvallen. De boomgaard wordt wel beheerd want ieder najaar wordt er gesnoeid. Maar erger nog er wordt ook geregeld gespoten. Waarschijnlijk met pesticiden. Dus die appels hoef ik niet. Maar zonde is het wel.

Vanmorgen ben ik er even doorheen gelopen. Nou ja, lopen! Je kunt er bijna niet lopen van de appels die op de grond liggen. Velen liggen verscholen in het hoge gras. Je breekt je nek er haast over. Het is er een groot gekleurd tapijt. Wel heel fascinerend en daarom heb ik maar een serie foto’s genomen.

Wel heel jammer van die mooie en lekker appeltjes.

Geef een reactie

