Nog één keer spinazie telen – Dag 229

Drie weken geleden heb ik een aantal gewassen gezaaid in de volle grond voor oogst in het najaar, waaronder spinazie. Na 4 dagen was de spinazie al zichtbaar en groeide gestaag door. Ik verheugde mij al op een heerlijk maaltje over een paar weken. Maar helaas vorige week was ineens alles weggegeten. Meestal zijn het de slakken die de moestuin plunderen, maar nu was er geen slakkenspoor te bekennen dus vermoed ik dat het de vogels zijn geweest, of misschien wel een konijn. Daarom doe ik vandaag nog een poging, maar nu in de kas.

WP_001781Een deel van de pomodori tomaten deed het niet goed dus heb ik afgelopen weekend de planten eruit gehaald en het bed goed schoon gemaakt en aangeharkt. Nu na een paar dagen was er echter weer wat winde opgekomen dus ben ik rigoureus aan de slag gegaan om iedere vorm van pen- of lintwortel te verwijderen. Een lastig en behoedzaam karweitje omdat ik nog steeds last heb van mijn linker arm na een vergelijkbare activiteit een paar weken geleden.

Eigenlijk is het volgens de optimale wisselteelt niet verstandig om spinazie, familie van de amarantenfamilie en verwant aan de ganzenvoet, te telen na tomaten, familie van de nachtschade. Andersom kan wel, maar ik heb geen andere keus wil ik alsnog spinazie eten. Daarom heb ik een flinke kruiwagen compost geschept en op het bed uitgespreid in de hoop dat dit afdoende is voor de teelt van een maaltje spinazie. We zullen het zien.

One thought on “Nog één keer spinazie telen – Dag 229

Geef een reactie

