Bartje heeft mij weer gelukkig gemaakt – Dag 228

Graag drink ik een glaasje sherry tijdens het koken, net voor het eten. Dat doe ik al jaren, niet iedere dag maar wel geregeld. Maar sherry is uit de mode. In de afgelopen jaren heb ik geregeld een sherryglas gebroken, want het is immers een gebruiksvoorwerp wat regelmatig de kast uit komt. Helaas wordt het steeds lastiger om leuke sherryglazen te kopen. Blijkbaar wordt er nog maar weinig sherry gedronken anders zou er beslist meer variatie in de winkels te vinden zijn.

WP_001777Als ik in de winkel vraag naar de sherryglazen wordt ik steevast verwezen naar de champagne flûtes. Weten ze dan niet dat je daar geen sherry uit drinkt, vraag ik mij iedere keer weer af? Maar ach dat kan ik die jong meiden in de winkels ook niet kwalijk nemen, want wie drinkt er nog sherry tegenwoordig? Er zijn eigenlijk nog maar twee soorten sherryglazen verkrijgbaar, degene die je in de horeca vindt op een laag voetje (te koop bij de Macro) of het bekende bistroglaasje. De eerste vind ik ronduit lelijk dus heb ik inmiddels voor de bistroglaasjes gekozen.

Toch zit het mij niet lekker en blijf ik zoeken naar leukere sherryglazen. Het begint een soort obsessie te worden want ik kan geen serviezenzaak voorbij of er moet naar een sherryglaasje gekeken worden. Maar tot mijn grote blijdschap vond ik deze week wat ik zocht. Natuurlijk in een winkel waar ik het niet had verwacht, ik was op zoek naar heel iets anders tot ineens mijn oog erop viel. Net zoals in Dag 8 ik die leuke theepot tegen kwam. Achteraf dom natuurlijk, want juist daar zou je het kunnen vinden: bij “Bartje” onze lokale kringloopwinkel.

 

Geef een reactie

