Wat eten we vanavond – Dag 223

Als gewassen in de moestuin op het eind van hun oogstseizoen lopen of als ze door weersomstandigheden te weinig oogst opleveren kan het zijn dat er niet genoeg is voor een volledige maaltijd. Dan komt de creativiteit om de hoek kijken en wordt het lekker variëren met wat beschikbaar is in de tuin. Vaak gebruik ik dan als basis een blok soja wat ik in stukjes snij en voorzie van verschillende specerijen en kruiden. De ene keer Oosters, de volgende keer Italiaans en dan weer eens Mexicaans. Vaak schrijf ik wel op wat ik er in gedaan heb zodat ik een volgende keer een beetje een leidraad heb.

WrapsWat we ook geregeld doen is een omelet maken. Mijn schoonzus heeft kippen en iedere week krijgen wij een doos eieren van haar. Lekker de eieren even opkloppen met kruiden en specerijen en een scheutje melk erbij. Even wat groente opbakken in de koekenpan en dan het eiermengsel erover uitschenken en lekker langzaam laten sudderen met de deksel erop. Als de bovenkant niet meer vochtig is dan is hij klaar. Boterham erbij en smullen maar.

Vanavond hadden we wraps, ook wel tortilla’s genoemd, daar zijn de kinderen dol op. De wraps zijn kant-en-klaar te koop in de supermarkt. Anders dan op de verpakking aangegeven doe ik ze niet in de magnetron maar even kort in de oven tot ze warm zijn. Ik had nog een handje sperziebonen, een paar snijbonen en een halve paprika. Daarbij heb ik een kleine courgette gebruikt, een eigen rode peper en een tomatensaus gemaakt van eigen tomaten met Mexicaanse kruiden en rul gebakken soja. Uiteraard mag een potje maïs niet ontbreken. We hebben weer gesmuld.

Geef een reactie

