De moestuin versus de supermarkt – Dag 218

“Mam, mam heb je de reclame al gezien, die hebben ze speciaal voor ons gemaakt” riepen mijn kinderen. “Ik zoek hem wel even op voor je op internet” zei mijn oudste zoon. Nou dat moet wel bijzonder zijn want meestal is hij niet zo enthousiast over de reclame. “Ga hier zitten dan kan je het goed zien” zei de jongste. Dus werd ik achter de computer geplant. En ik moet bekennen het is een hele leuk reclame van een supermarkt die perfect inspeelt op de huidige trend: De moestuin.

Vergeten groenten

Vergeten groenten

Heel herkenbaar ook. “We hebben slakken!” roept de vader van het gezin midden in de nacht. “Mijn tomaten!” roept hij als de regen met bakken uit de lucht komt vallen. Inderdaad als je tomaten teveel water geeft dan gaan ze barsten. Maar bij de meeste tuiniers staan de tomaten in een kasje of in ieder geval beschut tegen de regen.

“Wat zijn dat?” vraagt de moeder van het gezin. “Vergeten groenten” antwoord de vader. Ja kom daar nog maar eens om, wie weet eigenlijk nog wat vergeten groenten zijn? Snijbiet, pastinaak, koolraap, aardpeer, rammenas maar ook rabarber begint in de vergetelheid te raken. Heb jij ze ooit in de gewone supermarkt zien liggen? Ik niet. De pompoenen waren een aantal jaar geleden ook niet populair maar dat is toch wel aan het veranderen. En steeds meer mensen kweken hun eigen vergeten groenten.

“Mam, zie je nou wel alles wat je nodig hebt is gewoon te koop in de winkel, waarom zou je al die moeite doen?” Mijn oudste zoon moet niets hebben van het eten uit de moestuin en wil het liefst alles uit de winkel, gewoon zoals bij andere gezinnen. Ik haal meestal mijn schouders er over op als hij weer zo ongenuanceerd pubergedrag laat zien. Ik weet in ieder geval waar mijn groente vandaan komt en dat er niets aan chemicaliën aan zijn toegevoegd. En het belangrijkste de smaak van groenten uit de eigen moestuin is niet te overtreffen.

Toch een beetje jammer dat de spot wordt gedreven met de moestuin en de vergeten groenten in het bijzonder. Maar ik moet toegeven de reclame is leuk.

 

Geef een reactie

