Verdrietig einde aan een mooie dag – Dag 172

Gisteren begon voor ons de vakantie dus zijn we vandaag gezellig een dagje met de kinderen en een schoonzus weggeweest naar Burgers’ Zoo in Arnhem. Jaren terug wilden wij er al een keer naar toe, maar we kwamen toen het parkeerterrein niet eens op zo druk was het er, dus zijn we toen maar doorgereden naar de Hoge Veluwe. Nu moest het er eindelijk maar eens van komen. Goed voorbereid met vooraf gekochte tickets gingen we vanmorgen al vroeg op pad. Deze keer waren we vroeg genoeg en leek het of we de eerste uren het park voor onszelf hadden.

Eiegen foto in Burgers Zoo

Eigen foto uit Burgers’ Zoo

Als eerste bezochten we Burgers’ Bush alwaar een tropisch regenwoud is nagebootst. Geweldig mooie vegetatie, schitterende vogels, bijzondere dieren en een zwoel vochtig klimaat. Vooral de vogelgeluiden riepen herinneringen op aan mijn reizen naar diverse tropische landen. Achteraf bleek het een goede keuze om eerst het Bush te bezoeken omdat het buiten nog niet zo heel warm was, toen we er ’s middags nog een keer doorheen liepen was het er bloedheet geworden. Daarna liepen we via de Desert naar de Ocean. Dat was ook een super ervaring, vooral de tunnel waar je in loopt en waarbij je je tussen de topische vissen waant.

Ik had mij voorgenomen om alle dieren die enigszins verwant zijn aan de boerderijdieren te fotograferen, zodat ik ze op mijn blog kon zetten. Maar helaas is dat niet echt gelukt. In de Desert was een koppel zwijnen, maar ze lagen vanwege de warmte in de schaduw. Evenals de buffels, runderen, geiten en de herten. En verder heb ik niet veel dieren gezien die ik in een Nederlands permacultuurlandschap zou plaatsen.

Bij thuiskomst zaten we nog even na te genieten op ons eigen terras toen rond 17.30 uur een traumahelikopter laag over kwam zetten en vervolgens landde bij de recreatieplas op zo’n 300 meter van ons huis. We vermoedden het ergste. Al snel kwamen we er achter dat na een zoektocht van ruim een uur het lichaam van een vermist jongetje van 6 jaar uit het water was gehaald. De berichten waren aanvankelijk wat tegenstrijdig, maar al snel vertrok de traumahelikopter weer en werd de jongen gereanimeerd afgevoerd naar het ziekenhuis. Maar wat later meldde de krant dat hij toch is overleden. We zijn er ontdaan van. Op deze wijze wens ik de ouders en familieleden van de jongen alle sterkte toe voor dit verlies.

De foto heb ik geplaatst ter nagedachtenis aan de jongen. Kinderen vinden de visjes uit ‘Finding Nemo’ geweldig.

Geef een reactie

