We krijgen toch pompoenen – Dag 138

Drie weken geleden zat ik nog met mijn handen in het haar omdat de geplante pompoenen massaal door de slakken werden opgevreten. Zeker twee weken heb ik er niet naar willen kijken. Dan maar geen pompoenen dit jaar. Op aandringen van mijn man ben ik toch nieuwe planten gaan kweken. Maar als het aan mij had gelegen waren ze er niet meer gekomen. De energievretende campagne, de dood van de kat en de vernietigende vraatzucht van de slakken, ik was er even helemaal klaar mee.

Een Gele Reus - augustus 2012

Een Gele Reus – augustus 2012

Ondertussen bleef mijn man heel braaf iedere avond slakken rapen. Na twee weken ben ik de status gaan opmaken, de helft is verloren. Afgelopen weekend hebben we de nieuw gekweekte planten gepoot. Heel spannend. Maar nu na een paar dagen begin ik heel voorzichtig optimistisch te worden. Ze staan er goed bij en ik heb het gevoel dat we toch een pompoenoogst tegemoet kunnen zien. Nu is dit misschien de goden verzoeken, maar toch.

Mijn druilerige stemming van mijn blogje op dag 117 begint ook om te slaan in opluchting. Gelukkig duurt dat nooit zo lang bij mij. De komst van onze nieuwe kat Bella maakt veel goed, het is echt een dotje. En ook met onze Lous gaat het goed, we krijgen de indruk dat haar bekken goed geneest, ze beweegt zich steeds beter. Ook accepteert Lous de komst van Bella, na twee weken de kat uit de boom te hebben gekeken, lijkt het ijs gebroken en begint ze al echt te ‘moederen’ over het kleintje.

Gisteravond lagen ze de hele avond dicht tegen elkaar aan en Lous bleef Bella maar likken. Toen wij naar bed wilden gaan lagen ze in de huiskamer als een kluwen ineengestrengeld en hebben we ze daar maar zo achter gelaten. Kortom de rust na een hectische periode lijkt hersteld en alles krijgt weer zijn vaste vorm, dat doet ons allemaal goed. En nu maar hopen op een mooie zomer en een voorspoedige pompoenoogst.

De foto is van twee jaar geleden, toen heb ik voor de verandering eens Gele Reuzen gekweekt. Een leuk experiment maar niet handig, ze waren onverkoopbaar.

 

3 thoughts on “We krijgen toch pompoenen – Dag 138

  1. Door ons aan katten te spiegelen ..
    Kunnen we het gezegde dat een kat 7 levens heeft ..
    Ook omslaan naar mininaal 9 levens

    Het schept genegenheid .. ge9heit 🙂

  2. Pingback: De eerste pompoen is al rijp – Dag 196 | Uit de Klei getrokken

Geef een reactie

