World Oceans Day – Dag 128

Vandaag is het World Oceans Day. Nu hoor ik je zeggen “Ja en drie dagen geleden was het nog Wereldmilieudag, moet dat nou al die speciale dagen?”. Ja dat is nodig, want zolang we de wereld nog naar de bliksem helpen met z’n allen is het iedere dag wel nodig om aandacht te vragen voor een gezonde aarde! Daarom blijf ik er aandacht voor vragen.

WP_001109Zolang de oceanen vervuild worden met oneindige hoeveelheden plastic, waardoor een plastic soep ontstaat en zolang de oceanen worden leeggevist, zolang blijf ik mijn aandacht er op richten en zal ik van mij laten horen. En wat doe ik er zelf praktisch aan? Dat is niet zo heel erg moeilijk want dat doe ik al iedere dag door het schrijven van deze blog bijvoorbeeld. Door kraanwater uit een herbruikbare fles te drinken. Door plastic tasjes te weigeren in de winkels omdat ik altijd mijn eigen tas meeneem. Door duurzaam gevangen vis te eten. Door niets op straat te gooien wat ooit in de oceaan kan belanden. Kortom door gewoon bewust te leven.

Wat kan jij doen?

  • Jezelf kenbaar maken door lid te worden van de facebookpagina.
  • Door een belofte te doen en dat vast te leggen op de speciale website.
  • Door je belofte met iedereen te delen met #WorldOceansDay.
  • En gewoon iedere dag je gezonde verstand te gebruiken.

Mijn belofte is:

Ik beloof om 365 dagen lang te bloggen voor een betere wereld!

Mijn project waarvoor ik deze blog om zelfvoorzienend te worden heb opgezet is uiteindelijk bedoeld om de wereld een beetje mooier te maken. Doe je mee?

 

Geef een reactie

