Fijn zo’n handige man – Dag 124

Wat is het heerlijk om een man te hebben die handig is met hout. Hij doet niets liever dan houten boten restaureren. Maar ook zo nu en dan een flinke tak uit een boom halen met de kettingzaag is hem wel toevertrouwd. Voor de echt grote bomen hebben we een kennis, die is boomknuffelaar (hoewel ik hem er ook van verdenk bomenfluisteraar te zijn). Houtjes hakken gaat mijn man ook goed af, hoewel ik zelf het fijne werk doe, het hakken van de aanmaakhoutjes. Zo heeft ieder zijn specialiteit.

mei en juni 2014 054Onlangs is mijn plantentafel ingestort dus was ik best onthand, want de kweekspullen zoals de pompoenen moesten naar buiten, maar liefst wel van de grond af in verband met de slakken. Dus is mijn man dit weekend aan het knutselen geslagen. We doen aan hergebruik van materialen, er is altijd wel wat te vinden (Malle Pietje is er niks bij). Zo ook voor de tafel. En het resultaat mag er zijn, een roestvrijstalen blad op hoge poten met afwatering, heel handig.

Dus zet ik hierbij mijn man maar eens in het zonnetje. Hoewel hij zelf niet op de foto staat, want dat doet hij liever niet. Hij fotografeert een eind heen met mij en de kinderen als gewillige modellen. En ook dat mag gezegd worden vooral foto’s van voetballende zonen kan hij als geen ander, een carrière als sportfotograaf was ook een optie geweest. Wie mijn man kent weet hoe hij eruit ziet. En voor wie hem niet kent hou ik hem lekker privé.

Maar waarom ik mijn man vooral de lof toezing op deze dag is omdat hij vandaag jarig is. Hij wordt vandaag 50 jaar en dat mag natuurlijk niet ongemerkt voorbij gaan. Het huis is versierd, de Abraham aangesneden en de cadeautjes uitgepakt. Maar er is nog iets bijzonders op deze dag: wij zijn vandaag ook nog eens 10 jaar getrouwd! Wat is het fijn om zo’n handig man te hebben maar nog fijner is het dat hij zo ontzettend lief en zorgzaam is. Een betere man kan ik mij niet wensen. Wij doen er nog minstens 40 jaar bij!

Geef een reactie

