Samen groen, gewoon doen – Dag 111

We kunnen met elkaar de wereld een beetje mooier maar vooral groener maken. Vandaag wordt er gestemd voor het Europees Parlement. Uiteraard ga ik voor GROEN! Ik ben immers verkiesbaar voor het Europarlement voor De Groenen. Dus niet alleen mijn manier van leven wil ik zo groen mogelijk maken maar ook de wereld om mij heen. Daar zet ik mij waar mogelijk voor in, ook al krijg ik geregeld te horen dat mijn doelen onhaalbaar zijn. Onzin, alles is mogelijk. Ik laat mij niet tegenhouden.

WP_001042Onze verbondenheid met de natuur is groot, we kunnen niet zonder. Alles en iedereen is met elkaar verbonden vandaar dat ik mij inzet voor het behoud van de aarde en het herstellen van onze verbondenheid. Om weer in harmonie te komen is en blijft het belangrijk om te streven naar samenwerking op alle fronten, zowel binnen onze samenleving als binnen Europa maar ook met de rest van de wereld. Ik vind het verschrikkelijk dat partijen als de PVV blijven oproepen dat we ons uit Europa moeten lostrekken en dat we ons moeten afzetten tegen andere volken en religies. Dat is de andere kant op en druist in tegen mijn gevoel van eenheid. Dat doet zeer.

Een lichtpuntje deze week deed mijn hoop op een betere toekomst weer oplaaien. Afgelopen zondag op 18 mei overleed Wubbo Ockels op 68 jarige leeftijd, natuurlijk veel te jong en een verlies voor zijn familie en de mooie initiatieven waar hij aan werkte, maar zijn nalatenschap geeft mij de kracht om door te gaan. Hij sprak over de verbondenheid van de mens met zijn omgeving en met name met de aarde.

Hij verwoordde hierin zijn 10 gebonden van het geloof in de mensheid:

1. De mensheid is onscheidbaar

2. Het doel van de mensheid is overleven

3. De mensheid heeft de aarde en natuur nodig

4. Ons doel is om de mensheid te ondersteunen, en daarmee de aarde en natuur

5. We moeten iedereen respecteren die voor dat doel strijdt

6. Iedereen is verbonden met iedereen via de mensheid

7. Iedereen is verbonden met de natuur en de aarde

8. We zijn allen astronauten van het Ruimteschip Aarde

9. Wie geen respect heeft voor anderen, heeft geen respect voor de mensheid

10. Mensheid, natuur en aarde zijn onscheidbaar

Wubbo_1_juli_2008_small Wubbo Ockels (1946 – 2014)

 

 

Vanuit een andere dimensie zal hij zijn blik op de aarde blijven werpen!

 

Geef een reactie

