De Groenen en Basisinkomen – Dag 106

Vandaag stond helemaal in het teken van De Groenen en Basisinkomen. De komende week op 22 mei 2014 zijn de verkiezingen voor het Europees Parlement. Ik ben verkiesbaar voor het Europarlement en kom uit als lijsttrekker voor De Groenen, lijst 13. Het belangrijkste speerpunt in ons programma is het onvoorwaardelijk basisinkomen. Daar ga ik nu geen verhandeling over houden dat doe ik meestal op mijn andere blog.

De Groenen Poster JolandaVanmorgen vroeg ben ik op pad gegaan om campagne te voeren in Den Bosch. Het is fijn om allerlei gesprekken aan te gaan met veel verschillende mensen. Wanneer doe je dat anders dan in verkiezingstijd? Ik vind het erg leuk om te doen en daarbij het was nog geweldig weer ook. Vorige week zaterdag was ik in Eindhoven, maar het was druilerig en kil weer. De week daarvoor voerde ik campagne in Amsterdam. Ik ben blij dat de eindstreep in zicht is, want ik ben er razend druk mee en de vermoeidheid begint toe te slaan.

Aan het eind van de middag als een haas naar de ALV vergadering van de Vereniging Basisinkomen, met aansluitend een barbecue en de introductie van de videoclip “Het goede leven” van Pharao & Yara. Speciaal gemaakt voor de vereniging en geïntroduceerd op 6 mei 2014. De VPRO was ook aan het filmen voor een special in het najaar over het basisinkomen. Het was echt een heel gezellig boel. Hierbij de clip.

2 thoughts on “De Groenen en Basisinkomen – Dag 106

Geef een reactie

