Sla op je brood – Dag 91

Mijn zoon deed mij vandaag versteld staan. Alles wat maar enigszins groen is en eetbaar vindt hij vies. Al jaren probeer ik hem op allerlei manieren aan de groenten te krijgen, met weinig resultaat. Zodra er ergens een hamburger gegeten wordt is het eerste wat hij doet de sla er tussenuit vissen. Maar het lijkt nu toch te gaan lukken.

Sinds de rucola en de pluksla overvloedig in de kas groeit eet ik overal sla bij, vooral op mijn boterham met kaas. Zodra ik in de kas ben kan ik de verleiding niet weerstaan om even een blaadje rucola in mijn mond te steken. Mijn man heeft hetzelfde. Smaakt het nu echt zoveel lekkerder dan uit de winkel of is het verbeelding?

WP_000927Vandeweek ging ik nog even de kas in samen met mijn zoon en plukten we samen de verse sla voor de lunch met als resultaat een heerlijke en gezonde boterham bedolven onder de rucola. Ik verleidde mijn zoon, met wie ik alleen zat te eten, om het ook eens te proberen. Schoorvoetend proefde hij en verder besteedde ik er geen aandacht aan.

Vandaag hadden we tussen de middag een gast aan tafel. We waren al aan het eten toen ik mij realiseerde dat ik nog helemaal geen sla op tafel had gezet. “Wil er nog iemand sla op zijn brood”, vroeg ik? “Ja lekker!” riep mijn zoon uit. Mijn man en ik keken elkaar bijna verschrikt aan. Direct toog ik naar de kas om wat te plukken. Deze keer maakte mijn zoon er echt een feest van. De kaas op zijn broodje liet hij smelten in de oven en daar bovenop ging de sla! Hij smulde er zienderogen van.

Ik ben er nu nog beduusd van en ik vraag mij af of hij onze gast wilde imponeren of dat hij het zal blijven eten. We zullen het zien. Nu mijn andere zoon nog!

 

Geef een reactie

